Nå din målgrupp: Med betalda undersökningar

Onlineundersökningar är ett utmärkt sätt att nå och engagera din målgrupp. är du företagare och behöver få bättre koll på din målgrupp, så är betalda undersökningar ett väldigt bra sätt att nå ut och få bra svar på de frågor du vill ha koll på vad gäller din målgrupp. 

10 fördelar med onlineundersökningar

Öka svars-frekvensen genom att snabbt nå din målgrupp. Genomför marknadsundersökningar till en bråkdel av den vanliga kostnaden.
Få resultat i realtid för snabb och enkel analys

1. Snabbare

Den tid som behövs för att slutföra ett projekt med onlineundersökningar är i genomsnitt två tredjedelar kortare än för traditionella undersökningsmetoder. Eftersom informationen samlas in automatiskt behöver du inte vänta på att pappersenkäter ska komma tillbaka till dig – svarstiden är nästan omedelbar. Experter på marknadsföring online säger att mer än hälften av svaren kommer in inom de tre första dagarna av forskningsprojektet.

2. Billigare

Genom att använda enkäter online minskar dina forskningskostnader. Du sparar pengar på porto och du behöver inte avsätta tid och resurser för att föra in informationen i en databas. Svaren behandlas automatiskt och resultaten är tillgängliga när som helst.

onlineundersokningar

3. Mer exakt

Felmarginalen minskar kraftigt med onlineundersökningar eftersom deltagarna matar in sina svar direkt i systemet. Traditionella metoder är beroende av att personalen är uppmärksam på att skriva in alla uppgifter korrekt, och naturligtvis kan mänskliga fel smyga sig in när en person måste utföra en repetitiv uppgift.

4. Snabbt att analysera

Resultaten från onlineundersökningen är redo att analyseras när som helst. Visa resultaten i realtid så att du kan agera snabbt, skapa grafer för rapportering, exportera data för ytterligare analys och dela dina resultat med vem som helst.

5. Lätt att använda för deltagarna

Majoriteten av de människor som har tillgång till Internet föredrar att svara på undersökningar online i stället för att använda telefonen. Med en online-enkät kan deltagarna välja ett tillfälle som passar dem bäst och den tid som behövs för att slutföra enkäten är mycket kortare. Frågor som inte är relevanta för en viss deltagare kan hoppa över automatiskt med hjälp av SmartSurveys funktion Skip logic.

6. Lätt att använda för forskare

Den största fördelen med onlineundersökningar för forskare är att de ökar produktiviteten genom att spara tid. Data är omedelbart tillgängliga och kan lätt överföras till specialiserad statistikprogramvara eller kalkylblad när en mer detaljerad analys behövs.

7. Lätt att styra

En online-enkät är ett tillfälle att prägla ditt varumärke i användarens medvetande och påminna dem om de fördelar du erbjuder. En webbenkät kan utformas så att den matchar ditt företags webbplats med anpassade bakgrunder, bilder, logotyp, typsnitt, slutlig omdirigeringssida och till och med undersökningens webbadress. Se till att din leverantör av webbenkäter stöder mobilanpassade enkäter, så att du kan öka din räckvidd samtidigt som du behåller ditt varumärke på alla plattformar.

8. Ärligare

Marknadsforskare har funnit att deltagarna överväldigande föredrar att fylla i onlineundersökningar framför att delta i skriftliga frågeformulär eller telefonintervjuer och att de vanligtvis ger längre och mer detaljerade svar. Genom att utforma och skicka relevanta och riktade undersökningar är det mer sannolikt att människor svarar med ärliga svar.

undersokningar online

9. Mer selektivt

Med en online-enkät kan du förhandsgranska deltagarna och låta endast de som matchar din målprofil fylla i enkäten. SmartSurveys Live Audience-tjänst kan hjälpa dig att hitta deltagare till en undersökning och hjälpa dig att nå en specifik målgrupp eller demografisk grupp med relevanta frågor som är tillämpliga för dem.

10. Mer flexibelt

Ordningen på frågorna i en online-enkät kan ändras, eller frågor kan hoppa över helt och hållet, beroende på svaret på en tidigare fråga. På så sätt kan en undersökning skräddarsys för varje deltagare allteftersom han eller hon går vidare.

Sammanfattningsvis

onlineundersökningar ett utmärkt alternativ för personer och organisationer som vill genomföra egna undersökningar – de är mindre tidskrävande, de är billigare, du får resultaten snabbare och du kan överföra och använda uppgifterna i olika tillämpningar för att besvara viktiga frågor.

Kom igång nu genom att utforma dina egna onlineundersökningar på några minuter med SmartSurveys användarvänliga men ändå avancerade undersökningsprogram.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *