Öka försäljningen på nätet: Strategier

Vad är det för ljud vi kan höra? Är det någon som klickar på uppdatering på beställningssidan igen? Det kan vara dags att sluta vänta tålmodigt på onlineförsäljning och ta ett mer proaktivt grepp. Vi har koll på dig. Vi har sammanställt vår nya, definitiva lista över de bästa, beprövade strategierna för att öka försäljningen online. Dessutom är de lätta att sätta upp för alla onlineföretag.

Strategier för att öka försäljningen på nätet

Ta en titt på våra bästa tips för att öka försäljningen på nätet och börja tillämpa dem i ditt företag redan i dag, så slipper du vänta på att ordersidan ska uppdateras.

Prova betalda annonser

Betalda annonser är inte bara för världens stora varumärken. Med pay-per-click-modellen kan du prova annonsering för så lite som 5 dollar per dag och ändå se resultat. Att skaffa sig en publik på nätet tar månader och ibland år av ansträngningar, så det är vettigt att påskynda detta genom att använda annonser.

oka forsaljning

Om du väljer annonsering, testa flera olika kreativa lösningar för att se vilken som ger bäst respons hos din målgrupp. När du vet det kan du öka dina annonsutgifter och börja se bra resultat.

Installera en Widget för socialt bevis på din webbplats

Vittnesmål från tidigare kunder är ett beprövat sätt att förbättra konverteringarna på en säljsida. Men vissa företag har lyckats med att gå ett steg längre och använda en widget för sociala bevis som visar köp i realtid på försäljningssidan.

Denna lilla bekräftelse på att andra människor köper din produkt är online motsvarigheten till en stor kö av människor utanför din butik. Folk kommer att ställa sig i den kön, även om de inte vet vad de köper!

Glöm inte bort kraften i sociala medier för att öka ditt sociala bevis. Incitamentera kunderna att lägga till en kommentar till dina produktinlägg om deras senaste köp. Det är ett säkert sätt att öka försäljningen.

Förbättra din SEO

Vi vet alla att SEO är ett bra sätt att öka trafiken. Men visste du att en hög placering i SEO-resultaten också förbättrar ditt varumärkes rykte, vilket indirekt hjälper dig att uppnå försäljning? Tänk på detta nästa gång du vill investera i SEO för att öka försäljningen online.

Rikta in dig på nyckelord med köparintresse och satsa på rankningar för dessa. De kan vara konkurrenskraftiga och kräva investeringar, men det kommer att vara ditt varumärke som folk kommer ihåg när de nästa gång tänker på att köpa det du säljer.

Öka din e-postlista

E-postmarknadsföring kan ge dig så mycket som 32 dollar för varje dollar du spenderar. När det gäller att öka försäljningen finns det inget som kan mäta sig med e-postens kraft.

För att maximera e-post kan du skapa en särskild landningssida för att samla in e-postadresser och lägga till ett popup-fönster på huvudsidan på din webbplats. Ett bra incitament, till exempel en rabatt eller en gratispresent, är idealiskt för att hjälpa till att locka till sig den perfekta kunden och snabbt öka din e-postlista … särskilt om du redan får hyfsad trafik till din webbplats.

Du kan också köra betalda annonser till en landningssida. Dessutom kan du investera pengar för att hjälpa dig att bygga en e-postlista snabbt om ditt företag är relativt nytt.

Prova olika idéer för e-postkampanjer för att se vad som fungerar bäst för din målgrupp. Var inte rädd för att skicka kampanjer. De flesta kunder förväntar sig att se säljkampanjer via e-post, och om erbjudandet låter intressant kommer de att klicka på det och titta på vad du har att säga.

Skapa mer innehåll

Innehållsmarknadsföring kan bidra till att ge auktoritet och äkthet åt ditt varumärke och vara ditt alldeles viktiga sätt att öka försäljningen online.

Så även om du redan producerar innehåll för din webbplats, fundera på hur du kan förbättra det. Du kan till exempel prova olika innehållsformat, som podcasts. Eller så kan du försöka publicera innehåll på andra webbplatser för att öka varumärkeskännedomen.

Ibland är bara ett kort (men högkvalitativt) blogginlägg ett av de enklaste och mest effektiva sätten att få fler människor att köpa din produkt. Med andra ord, fortsätt att skapa innehåll, oavsett om det är på din blogg, podcast eller i sociala medier. Ju mer du gör, desto större effekt kommer det att ha på din försäljning, inte bara nu utan även i framtiden.

forsaljning online

Lägg till en tidsfrist

Att lägga till tidsfrister för att öka försäljningen på nätet är något som verkligen fanns före internet. Tack vare människors naturliga rädsla för att missa något fungerar det fortfarande lika effektivt.

Denna försäljningsstrategi är nu ett enkelt alternativ för alla webbplatsägare. Du behöver bara lägga till en nedräkningstimer på din försäljningssida (det finns många widgets och plugins som gör detta). Vissa autoresponder för e-postmeddelanden gör det till och med möjligt att lägga till en nedräkningstimer i ett e-postmeddelande.

Du behöver inte vänta till Black Friday för att göra ett tidsbegränsat erbjudande. Du kan använda det under hela året på olika produkter och tjänster för att öka försäljningen.

Övervaka dina mätvärden

Datanördarna vet redan hur man ökar försäljningen online: mätvärden. Aldrig har företagare haft så mycket data till hands som de har i dag.

  • Du kan avslöja information om hur många som besökte din försäljningssida, vad de klickade på, om de kom till kassan och om de slutförde sitt köp.
  • Du kan till och med ta reda på var dessa besökare kom ifrån och hur länge de stannade kvar på sidan.
  • Den information du kan få tillgång till om besökare är nästan oändlig, så använd den till din fördel när du försöker förbättra försäljningen.

Se till att du ställer in alla analysverktyg på rätt sätt. Testa olika försäljningssidor, rubriker och erbjudanden och se vilka som konverterar bäst.

Den informationen kommer att hjälpa dig att forma dina framtida kampanjer och hjälpa dig att se till att ditt efterföljande försäljningserbjudande slår rekord.

Börja öka försäljningen på nätet med de här tipsen

Dessa enkla tips för att öka onlineförsäljningen kräver minimal budget och ansträngning, så varför inte lägga till dem i din marknadsförings-strategi redan idag? Några enkla förändringar kan ge ditt företag den intäktsökning du söker.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *